Yhdistys

Yhdistyksen alkuperäinen nimi on ollut Iin Reservialiupseerit. Perustamiskokous on pidetty Iin Upseerien kokouksen yhteydessä 14.4.1964 Iin Urheilutalolla. Yhdistyksen perustamiskokoukseen oli paikalle saapunut Pohjois-Pohjanmaan piiristä avustamaan piirin puheenjohtaja sekä toiminnanjohtaja. Paikalle saapui 14 aiheesta kiinnostunutta. Yhdistyksen ensimmäiseksi puheenjohtajaksi valittiin kersantti Heimo Isopahkala. Patentti- ja rekisterihallitukseen yhdistys on virallisesti kirjattu 23.7.1964.

13.3.1997 yhdistyksen kevätkokouksessa hyväksyttiin liiton suosituksen mukaiset uudet yhdistyksen säännöt sekä muutettiin nimi nykyiseksi Iin Reserviläiset ry:ksi. Osuuspankin Iin konttorissa kokoustivat tuolloin Riku Suomela yhdistyksen puheenjohtaja, Reino Haverinen sihteeri sekä Heimo Isopahkala, Heikki Sassi, Pekka Pyrhönen kokouksen puheenjohtaja, Aarne Heikkilä, Arvo Veijola sekä Eino Pekkala. PRH on kirjannut nimi- ja sääntömuutoksen 15.12.1997

Yhdistyksen puheenjohtajat

2013 – Sami Junnila